ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Genel Ders Planı | |
2 | Endüstri Devrimi Sonrası (1820. yüzyıl) Başlıca Kültürel, Teknik ve Kentsel Dönüşümler | FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : s.1242FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : p.1242 |
3 | Avrupa’da Modernizmin Doğuşu:Arts&Crafts Movement, Glasgow School, Loos & Vienna Secession, Deutscher Werkbund | CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. Basım: MIT, s.1925CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. MIT Press: p.1925 |
4 | Art Nouveau, Berlage, Gaudi & Henry van de Velde | CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. Basım:MIT, s.2832CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. MIT Press: p.2832 |
5 | 20. yüzyıl başında AmerikaEarly 20th Century in America: Chicago School – Adler&SullivanPrarie Style – F.L.Wright | FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : s.5164FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : p.5164 |
6 | AvantGarde yaklaşımların yükselişi:Futurism / Expressionism / New Objectivity / de Stijl / Bauhaus | CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. Basım:MIT, s.3444CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. MIT Press: p.3444 |
7 | Modern Mimarlık ve Uluslararası Stil | RISSELADA, M. (2008) “Raumplan versus Plan Libre: Adolf Loos / Le Corbusier” 010 Publishers |
8 | Arasınav | |
9 | Mimarlık ve Politika: İdeolojinin Temsili | FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : s.203210FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : p.203210 |
10 | Türkiye’de Modern Mimarlığın Gelişimi | |
11 | Savaş sonrası Sanat ve Tasarımda Yeni Yaklaşımlar | CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. Basım: MIT, s.148155CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. MIT Press: p.148155 |
12 | Modern Tasarımda Eleştirel Tartışmalar ve Yeni Tanımlar | FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : s.248280FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : p.248280 |
13 | Mimarlık ve Tasarımda PostModern Söylem | VENTURI, R.(1966) “Complexity & Contradiction in Architecture” MOMANewYork |
14 | Çağdaş Tasarım ve Mimarlıkta Değişen Kültürel ve Estetik Kavramlar | |
15 | Çağdaş Tasarım ve Mimarlıkta Değişen Kültürel ve Estetik Kavramlar: Yeni Temsil Araçları ve Parametrik Tasarım | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kaynaklar ve bunlara dayalı hazırlanan dijital sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sunum, okuma metinleri ve ders notlarının yayınlandığı web sitesi |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 7 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 8 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 125 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest