11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler , 19. yüzyıldan günümüze uzanan çağdaş tasarım tartışmaları ve söylemlerine tarihsel bağlam ve süreklilik içinde değer biçebilecektir.
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler, çağdaş tasarım söylemini oluşturan kavramsal metinleri okuma ve anlama alışkanlığı kazanacaktır.
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler güncel tasarım söylemlerini tartışabileceği bir kavramsal çerçeve oluşturabilecektir
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler içmimarlık mesleğinin, çağdaş sanat ve tasarım disiplinleri ile olan yakın ilişkisininin farkına varacaktır
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler, meslek alanına ilişkin güncel gelişmeleri izleme ve tartışma alışkanlığı kazanacak ve kendi eleştirel bakış açısını geliştirecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve Genel Ders Planı
2 Endüstri Devrimi Sonrası (1820. yüzyıl) Başlıca Kültürel, Teknik ve Kentsel Dönüşümler FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : s.1242FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : p.1242
3 Avrupa’da Modernizmin Doğuşu:Arts&Crafts Movement, Glasgow School, Loos & Vienna Secession, Deutscher Werkbund CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. Basım: MIT, s.1925CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. MIT Press: p.1925
4 Art Nouveau, Berlage, Gaudi & Henry van de Velde CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. Basım:MIT, s.2832CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. MIT Press: p.2832
5 20. yüzyıl başında AmerikaEarly 20th Century in America: Chicago School – Adler&SullivanPrarie Style – F.L.Wright FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : s.5164FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : p.5164
6 AvantGarde yaklaşımların yükselişi:Futurism / Expressionism / New Objectivity / de Stijl / Bauhaus CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. Basım:MIT, s.3444CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. MIT Press: p.3444
7 Modern Mimarlık ve Uluslararası Stil RISSELADA, M. (2008) “Raumplan versus Plan Libre: Adolf Loos / Le Corbusier” 010 Publishers
8 Arasınav
9 Mimarlık ve Politika: İdeolojinin Temsili FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : s.203210FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : p.203210
10 Türkiye’de Modern Mimarlığın Gelişimi
11 Savaş sonrası Sanat ve Tasarımda Yeni Yaklaşımlar CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. Basım: MIT, s.148155CONRADS, U. (1964) “Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture”. MIT Press: p.148155
12 Modern Tasarımda Eleştirel Tartışmalar ve Yeni Tanımlar FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : s.248280FRAMPTON, K. (1980) “Modern Architecture: A Critical History” Thames & Hudson : p.248280
13 Mimarlık ve Tasarımda PostModern Söylem VENTURI, R.(1966) “Complexity & Contradiction in Architecture” MOMANewYork
14 Çağdaş Tasarım ve Mimarlıkta Değişen Kültürel ve Estetik Kavramlar
15 Çağdaş Tasarım ve Mimarlıkta Değişen Kültürel ve Estetik Kavramlar: Yeni Temsil Araçları ve Parametrik Tasarım
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kaynaklar ve bunlara dayalı hazırlanan dijital sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Sunum, okuma metinleri ve ders notlarının yayınlandığı web sitesi

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
7
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
8
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
3
Final Sınavı
1
4
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010